Székhelyszolgáltatással kapcsolatos szolgáltatások

5 ápr

Aszékhelyszolgáltatás segít, hogy a cégek költséghatékony módon tudjanak igénybe venni olyan szolgáltatásokat, amikért más esetben lényegesen többet kellene fizetniük. Induló, vagy kis cégek esetén az adminisztatív feladatok ellátása, ügyfélszolgálat, órára bérelhető iroda lehetősége nagy segítség tud lenni. Ezeken kívül persze a kínálatban vannak komplexebb megoldások is, amik már kiterjednek a könyvelésre, csomagok továbbküldésére, vagy akár virtuális iroda szolgáltatásokra is. A következőkben összefoglaljuk a székhelyszolgáltató cégek által kínált szolgáltatásokat.

Székhelyszolgáltatás Budapesten

Nagyon sok cég van már Budapesten, amik a székhelyszolgáltatás területén tudnak segíteni. Vannak olyanok, akiknél hűségidőt is alá kell írni, de számos olyan vállalat van már, amik eltekintenek ettől.

Azoknak érdemes székhelyszolgáltató cégekhez fordulni, akik nem akarnak külön személyzeti irodát fenntartani. Mivel nem mindegy, hogy mennyi a kiadásaink egy új cég alapításakor, ezzel nagyon sokat lehet megspórolni, hiszen jelentősen olcsóbb egy ilyen irodát megbízni a különféle székhelyszolgáltatásaival, mint csak az, ha bérelnénk egy irodát, nem beszélve a személyzetről. Miben is tudnak a segítségünkre lenni ezek a cégek?

  • Teljes adminisztratív ügyintézés (telefonok kezelése, teljes levelezési folyamat, faxok intézése, stb.)
  • Postai küldemények kezelése
  • Székhelycím biztosítása
  • Cégiratok őrzése
  • Ügyfélszolgálat
  • Mindenről értesítést küldenek részünkre, ami az irodában történik, vagy oda érkezik
  • Tárgyalási lehetőség biztosítása
  • Amennyiben szükséges, számítógépet is biztosítanak, ha az ügyeinket onnan szeretnénk intézni
  • Bélyegző készítése
  • Könyvelési teendők

Ezeken kívül persze extra igényeket is teljesítenek, ha szükség van rá. Maga a szolgáltatást lehet ½ évre, 1 évre vagy akár 2 évre is igénybe venni. Vannak olyan cégek, akik ha hamarabb mondjuk fel a szolgáltatást, akkor visszafizetik a fennmaradó összeget. Sajnos nem mindegyik ilyen, de Budapesten lehetőség van erre is, elég sok cégnél. Vannak olyan irodák, akiknél többféle székhelyszolgáltató csomag közül lehet választani. Ezek abban különböznek egymástól, hogy minél több időre írjuk alá a szerződést, annál több mindent foglal magába a szolgáltatás, valamint annál kedvezőbb az ára.

Virtuális irodaszolgáltatás

A virtuális iroda egy „virtuális szerverre”, telepített kiszolgáló, melyre be tud jelentkezni egy távoli helyről is akármelyik ügyfél, egy számítógép, vagy egy bármilyen más internetezésre alkalmas eszköz segítségével. Ezen a szerveren rendelkezésünkre bocsájtanak mindenféle irodai alkalmazáshoz használt programokat (word, excel, access, stb.) , valamint nyomtatási lehetőség is adott, persze mindenki a saját helyén lévő eszközre küldi a nyomtatni kívánt anyagot. Ezen keresztül mindenki látja azokat a dokumentumokat, amiket ott a nyilvános mappába helyezünk, persze csak azok, akiknek van jogosultsága. A virtuálsi szolgáltatást általában kis- és középvállalkozásoknak ajánlják. Ezek lehetnek már működő cégek, de lehet olyan is amelyiket még csak most alapították. Nagyon sok előnye van egy virtuális iroda igénybevételének:

  • Nincs sem hardver, sem pedig szoftver beruházási költsége
  • Teljes mértékben biztosítva van az informatikai háttér
  • Rendszeres havidíj
  • Nem szükséges informatikust alkalmazni
  • Nincs belépési díj, valamint hűségnyilatkozat
  • Amennyiben több telephellyel rendelkezik a cégünk, abban az esetben is egy rendszert tudunk használni
  • Jelentős spórolási lehetőség az energiával

Ahhoz, hogy egy virtuális iroda szolgáltatásait igénybe tudjuk venni, nem szükséges sok minden, csak egy megbízható internetkapcsolat, egy személyi számítógép, vagy laptop, amin a megfelelő operációs rendszer van feltelepítve. A többit a cég biztosítja.

Könyvelés

Amikor céget alapítunk, akármennyire is nem szeretnénk, valakinek bizony könyvelnie is kell. Ehhez bizony vagy megtanulunk mi magunk, ami tegyük hozzá nem biztos, hogy kivitelezhető, vagy megbízunk egy könyvelőirodát. Ez utóbbit igen sokan választják, mert megbízhatóak és költségtakarékosabb, mintha alkalmaznák egy könyvelőt. Sok olyan székhelyszolgáltató cég van ma már, akik a könyvelési ügyek intézésében is segítenek. Ezekben a szolgáltatásokban benne vannak a teljes körű könyvelési munkafolyamat, bele tartozva az adózási és bevallási részeket is. Mivel érdeke az ilyen szolgáltatást vállaló cégeknek, hogy hosszú távú szerződést kössenek velük, ezért igen megbízhatóak.

Cégalapítás

Mielőtt cégalapításra adjuk a fejünket, el kell dönteni, hogy milyet is szeretnénk. Kft-t, Bt-t, vagy egyéni céget. Amennyiben Kft-t szeretnénk alapítani, a következőket érdemes tudni róla.

  • Megalapításához 3.000.000,- Ft szükséges, de ezen összegnek nem feltétlenül kell készpénzben lennie, hanem lehet ingóságból vagy ingatlanból is
  • A tagoknak nem kell a vagyonukkal felelősséget vállalniuk a kft. Tevékenységéért
  • Van egy személyes kft. és több személyes is
  • Az egyszemélyesnél alapító okirat szükséges a létrehozásához
  • A többszemélyes kft-nél csak előre meghatározott alaptőkével lehet létrehozni, valamint csak azzal a vagyonukkal felelnek a tagok, amit beleadtak a megalapításhoz

Ha bt-t alapítunk, az alábbiakra kell odafigyelni:

  • Minimum két tag szükséges hozzá, egy beltag és kültag
  • A beltag korlátolt felelősséggel tartozik a kft nem vagyonból nem fedezett tevékenységéért
  • A kültag viszont csak azzal a vagyonával felel, amit bevont
  • Nem szükséges tőke a megalapításához

Egyéni céget pedig azok hozhatnak létre, akik egyéni vállalkozók. Ezt cégbejegyzéssel tudjuk létrehozni és nem alapító okirattal. Itt mi vagyunk a döntéshozók és akár az alkalmazott is lehetünk egy személyben. Bármelyik cégformát is szeretnénk létrehozni, számolni kell bizonyos költségekkel a megalapításához. Viszont ebben nagyon sok cég áll már a rendelkezésünkre, akik igen kedvező áron tudnak segíteni.

Többféle módon tudunk ma már céget alapítani. Online módon, vagy személyesen befáradunk a szükséges papírokkal az erre szakosodott irodába, és ott szívesen állnak a rendelkezésünkre. Amennyiben céget hozunk létre, vagy a ma már meglévőnél szeretnénk egy kicsit spórolni a költségekkel, akkor érdemes elgondolkodni a székhelyszolgáltatáson. Valóban sok előnye van ennek, és ha belegondolunk igen jelentős mértékben lehet megtakarítani vele, ha nem feltétlenül ragaszkodunk hozzá, hogy legyen egy külön iroda is. Nagyon megbízhatóak ezek a cégek már, hiszen nekik is az az érdekük, hogy minél tovább igénybe vegyük a szolgáltatásaikat, valamint, hogy jó véleménnyel legyünk róluk.

Ha másért nem is, akkor csak egy pár hónapra érdemes kipróbálni és meglátjuk, hogy mennyivel könnyebb is a céget irányítani azzal, hogy igen sok terhet levesznek a vállunkról, valamint azt is látni fogjuk, hogy jóval több pénz marad a cégünkben, amit másra is tudunk költeni. Érdemes hát szétnézni az Interneten és megkeresni a számunkra is legkedvezőbb székhelyszolgáltatót, és amennyiben úgy gondoljuk, hogy kipróbálnánk, akkor felkeresni. Itt fontos szempont, hogy hol található az iroda, hisz ott lesz a cégünk székhelye is.

Jogi anyagainkat itt találod!